כשרות הויסקי

א. כשרות הויסקי - תהליך הכנתו כשרות משקה ה"ויסקי" תלויה בתהליך הכנתו, באלו כלים מיישנים ושומרים אותו, וכן בחוקים במדינות ייצורו בהם נקבע מה מותר לערב בו - דבר המשתנה ממדינה למדינה, ובמשקה הויסקי לסוגיו. החששות המרכזיים לכשרות…

להמשך קריאהכשרות הויסקי

פורים מושלש

פורים משולש א. זמן קריאת המגילה בפורים שחל בשבת במשנה ובסוגיית הגמרא במסכת מגילה נתבארו דיני פורים שחל בשבת, וטעם הקדמת קריאת המגילה לערב שבת. וכן מבוארת שם החובה לשאול…

להמשך קריאהפורים מושלש

קריאת מגילה וברכותיה לנמצאים בבית

קריאת מגילה וברכותיה לנמצאים בבית א. שמיעת מגילה בטלפון או בשידור חי ובזום [zoom] בימים כתיקונם, קריאת מגילה מתקיימת ברוב עם, בבית כנסת. בלילה - מברכים שלוש ברכות קודם קריאתה:…

להמשך קריאהקריאת מגילה וברכותיה לנמצאים בבית

שכרות בהלכה

א. בתנ"ך מוזכר היין לטובה [וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ; וְחִכֵּךְ כְּיֵין הַטּוֹב], אך גם לשלילה [לֵץ הַיַּין הֹמֶה שֵׁכָר וְכָל שֹׁגֶה בּוֹ לֹא יֶחְכָּם; אַל תְּהִי בְסֹבְאֵי יָיִןֹ]. ואף חז"ל…

להמשך קריאהשכרות בהלכה

לא ילבש

א. בשו"ע נפסק: "לא תעדה אשה עדי איש, כגון שתשים בראשה מצנפת או כובע או תלבש שריון וכיוצא בו (ממלבושי האיש לפי מנהג המקום ההוא). ולא יעדה איש עדי אשה,…

להמשך קריאהלא ילבש

קריאת המגילה ביום ובלילה 

א. במסכת מגילה אמר רבי יהושע בן לוי: "חייב אדם לקרוא את המגילה בלילה ולשנותה ביום", ויש לדקדק בלשון הגמרא "ולשנותה", מדוע לא נאמר שחייב לקוראה שנית ביום, וצ"ע. ב.…

להמשך קריאהקריאת המגילה ביום ובלילה