מאכלים אסורים שנתייבשו
מאכלים אסורים שנתייבשו - נדון כשרות הג"לטין א. הבית יוסף והרמ"א הביאו להלכה את דברי שבולי הלקט שהתיר למלא חלב בעור קיבה שנתייבש "דכיוון שנתייבש העור הוי כעץ בעלמא, ואין בו שום לחלוחית…
מאכלים אסורים שנתייבשו - נדון כשרות הג"לטין א. הבית יוסף והרמ"א הביאו להלכה את דברי שבולי הלקט שהתיר למלא חלב בעור קיבה שנתייבש "דכיוון שנתייבש העור הוי כעץ בעלמא, ואין בו שום לחלוחית…
א. במסכת שביעית מובא: "אין עושים סחורה בפירות שביעית, ולא בנבלות ולא בטרפות ולא בשקצים ולא ברמשים", ונחלקו הראשונים האם אסור לסחור במאכלים אסורים מהתורה או מדרבנן, וצ"ע מה הוכרע במחלוקת זו. ב. בדעת הסוברים שאסור לסחור במאכלים אסורים מדרבנן,…
א. תהליך יצור משקה ה"ויסקי" [המכיל שׂעורים] והתיישנותו [לעיתים במשך כמה שנים] בתחומי מפעלי היצור, מעורר את השאלות: מה דינו של ויסקי המיוצר במפעל הנמצא בבעלות יהודי שלא מכר חמץ כדין, והמשקה שהה בחביות…
א. בתורה נאמרו סימני טהרה בבהמות [מַפְרֶסֶת פַּרְסָה וְשֹׁסַעַת שֶׁסַע וְמַעֲלַת גֵּרָה] ובדגים [סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת]. אולם בעופות נאמר: "כָּל צִפּוֹר טְהֹרָה תֹּאכֵלוּ", וסימני הטהרה נתפרשו על ידי חכמים, אשר הוסיפו…
א. במסכת חולין נאמר: "אכל בשר אסור לאכול גבינה, [אכל] גבינה מותר לאכול בשר", ומר עוקבא העיד על עצמו שלאחר אכילת בשר, המתין מלאכול חלב עד הסעודה הבאה. ונחלקו הראשונים…
א. תנן במסכת עבודה זרה: "חלב שחלבו עכו"ם ואין ישראל רואהו, אסור", מגזירת חכמים, מחמת החשש שמא עירב בו חלב בהמה טמאה. ב. ועוד אמרו: "ואלו מותרים באכילה, חלב שחלבו…
א. כלי סעודה של גויים שנכנסו לרשות ישראל מחוייבים בטבילה, על מנת להבדילם מטומאת העמים ולהכניסם לקדושת ישראל. ונחלקו הראשונים האם חיוב הטבילה מהתורה או מדרבנן [ההבדל בין כלי מתכות…