חיוב נשים בברכות השחר ובמאה ברכות

חיוב נשים בברכות השחר ובמאה ברכות מובא במשנה במסכת ברכות (פרק ב משנה ג) שנשים חייבות בתפילה, ובגמרא (ברכות כ, ב) נתבאר טעם הדבר: "דרחמי נינהו" - תפילה היא "בקשת…

להמשך קריאהחיוב נשים בברכות השחר ובמאה ברכות

הפסק בברכות

הפסק בברכות בזמנינו נוהגות רוב הנשים לברך ברכת שהחיינו בשעת הדלקת נרות יום טוב. ונשאלת השאלה, האם אשה שבירכה שהחיינו בשעת הדלקת הנרות רשאית לענות אמן על ברכת שהחיינו שאומר…

להמשך קריאההפסק בברכות

הגדרת תשלומין בתפילה וברכות – שהחיינו בעצרת

הגדרת "תשלומין" בתפילה וברכות ובדין שכח לברך שהחיינו בעצרת ובשמיני עצרת מעשה שהיה בשנת תשמ"ח: נסעתי בטיסת ערב מלונדון לניו יורק במטוס קונקורד. בזמן הטיסה התפללתי מעריב, וכשסיימתי את התפילה,…

להמשך קריאההגדרת תשלומין בתפילה וברכות – שהחיינו בעצרת

קטן שהגדיל

קטן שהגדיל לענין: אכילת מצה, קרבן פסח, ספירת העומר, תקיעת שופר, כזית בסוכה, הדלקת נר חנוכה, קריאת מגילה, מזוזה, ברכת שהחיינו, ברכת התורה, קבלת שבת א. הרמב"ם (הלכות קרבן פסח פרק…

להמשך קריאהקטן שהגדיל

ברכת כהנים בשמחת תורה

ברכת כהנים בשמחת תורה א. מנהג קהילות אשכנז בחו"ל לשאת כפים רק ביום טוב בתפילת מוסף, כמו שכתב הרמ"א (או"ח סי' קכח סעי' מד) "נהגו בכל מדינות אלו שאין נושאים כפים אלא ביום…

להמשך קריאהברכת כהנים בשמחת תורה

הפסק באמירת יהי רצון בין התקיעות ובעת אכילת הסימנים בר"ה

הפסק באמירת יהי רצון בין התקיעות ובעת אכילת הסימנים בר"ה ברוב מחזורי התפילה לראש השנה נדפס נוסח 'יהי רצון' הנאמר בסדר התקיעות דמיושב [לפני תפילת מוסף] לאחר תקיעות תשר"ת, לאחר…

להמשך קריאההפסק באמירת יהי רצון בין התקיעות ובעת אכילת הסימנים בר"ה