הכוונות באמירת התיבה "אמן"

הכוונות באמירת התיבה "אמן" בשו"ע (או"ח סימן קכד סעיף ו) נפסק: "ויענו אמן אחר כל ברכה וכו' ובכוונה, שיכון בלבו אמת היא הברכה שברך המברך, ואני מאמין בזה". וכתב המשנה…

להמשך קריאההכוונות באמירת התיבה "אמן"

שומע כעונה במצות ספירת העומר

שומע כעונה במצות ספירת העומר מנהג רוב קהילות ישראל, ואף בקהילתנו "ישראל הצעיר" בלוס אנג'לס, שהמרא דאתרא או גדול הקהל מברך וסופר ראשון את ספירת העומר בקול, ולאחריו מברכים וסופרים…

להמשך קריאהשומע כעונה במצות ספירת העומר

משא ומתן הלכתי בדין שומע כעונה בספירת העומר  (נספח)

משא ומתן הלכתי בדין שומע כעונה בספירת העומר  [הערות והארות מתוך המכתבים שנתקבלו על סוגיה זו] זכות גדולה נפלה בחלקי, ששיעור זה בענין שומע כעונה בספירת העומר היה למראה עיניהם…

להמשך קריאהמשא ומתן הלכתי בדין שומע כעונה בספירת העומר  (נספח)

ברכת שהחיינו בקריאת המגילה בלילה וביום

ברכת שהחיינו בקריאת המגילה בלילה וביום בגמרא (מגילה ד, א) נאמר: "ואמר ריב"ל, חייב אדם לקרות את המגילה בלילה ולשנותה ביום". וברש"י: "ולשנותה ביום, זכר לנס שהיו זועקין בימי צרתן…

להמשך קריאהברכת שהחיינו בקריאת המגילה בלילה וביום

הפסק בברכות

הפסק בברכות א. נתחבטו גדולי הפוסקים בדורינו בשאלה האם לפי מנהגנו שהנשים מברכות שהחיינו בשעת הדלקת נרות יו"ט, יכולה האשה לענות אמן על ברכת שהחיינו שאומר בעלה לאחר מכן העת…

להמשך קריאההפסק בברכות

דיני ברכת ברוך שפטרני ובת מצוה

דיני ברכת ברוך שפטרני ובת מצוה א. המקור לברכת "ברוך שפטרני" מובא בדברי המדרש (ב"ר פרשה סג אות י) "ויגדלו הנערים וגו', אמר ר' אלעזר צריך אדם להטפל בבנו עד…

להמשך קריאהדיני ברכת ברוך שפטרני ובת מצוה

ברכת שהחיינו בשעת הקנין או בשעת ההנאה

ברכת שהחיינו בשעת הקנין או בשעת ההנאה א. בשו"ע או"ח (סימן רכג סע' ג) מבואר שעל קניית כלים חדשים [או אפילו ישנים, אם הם חדשים עבורו, שלא היו שלו מעולם]…

להמשך קריאהברכת שהחיינו בשעת הקנין או בשעת ההנאה